BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, March 2, 2010

Malaysia??

Malaysia telah terkenal di seluruh pelusuk dunia. Hal ini kerana keamanan dan kesejahteraan yang telah dikecapi di Malaysia. Malaysia juga mempunyai penduduk yang berbilang kaum atau dikenali sebagai satu Malaysia yang terdiri daripada bangsa Melayu, Cina dan India. Terdapat banyak tempat perlancongan di Malaysia yang boleh dilawati seperti Pulau Langkawi, Bukit Merah, Cameron Highland, Bukit Tinggi dan lain-lain. Mercu utama yang telah memperkenalkan Malaysia ke seluruh duina ialah terdapatnya menara berkembar yang juga menara yang paling tinggi di dunia.

Malaysia telah mengecapi kemerdekaan daripada penjajahan barat sejak tahun 1957 lagi sehingga sekarang. Sejak daripada itu telah bermulalah transformasi daripada zaman kemunduran ke zaman kemodenan. Tak dinafikan, Malaysia merupakan salah satu negara yang boleh dikira sebagai negara yang maju hasil daripada pemerintahan perdana menteri Malaysia.

Kita sebagai rakyat Malaysia sepatutnya bersyukur kerana negara kita bebas daripada sebarang kekecohan antara negara luar. Oleh itu, kita wajar semaikan perasaan cinta akan tanah air dalam hati setiap rakyat Malaysia.
Sekian.

0 comments: